sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Suomenlinnassa ja turistina näyttelyssä

Lauantaina kävimme Tainan, Lokin & Fionan sekä Sallan & Tessin kanssa Suomenlinnassa. Kauppatorilla oli runsaasti ihmisiä, mutta onneksi koirat eivät jääneet kenenkään jalkoihin. Suomenlinnaan oli juuri lautta lähdössä, joten meidän ei tarvinnut odotella. Matkustimme sisällä, sillä ulkona ei ollut enää tilaa. Lauttamatka oli kuin junamatkailua, yhtä tasaista ja Miko kävi heti lattialle maaten. Koko matkan jännittävin osuus oli kun piti mennä lautalle sellaisen pyörivän portin läpi. Suomenlinnan keskivaiheilla pidimme juomatauon, sillä oli hyvin lämmin päivä. Jatkoimme sitten matkaa rantaan ja linnoituksille, josta palasimme keskivaiheille. Siellä kävimme kahvilassa ja söimme varjossa koirien levätessä. Jatkoimme vielä kerran linnoituksille, mutta ihmisiä alkoi olla jo niin paljon, että lähdimme kohti lauttaa. Paluumatkalla olimme ulkona, jossa kaikki koirat matkustivat yhtä hyvin kuin sisälläkin. Juuri kun olimme päässeet ulos lautasta, se tööttäili muutamia kertoja. Ääni oli melko kova ja säikäytti yhden jos toisenkin, mutta ei se ketään sen enempää haitannut. Oli kiva päivä, mutta ihan liian kuuma. Miko oli ihan poikki reissun jälkeen. Kuvia ei tullut juuri otettua, mutta täällä pari.

Maisemia linnoituksen päältä

Koko porukka: Tessi, Fiona, Loki ja Miko

Miko lauttamatkustaja

Tänään kävin katsomassa kooikerit Helsinki KV:ssä. Näyttelyyn osallistui vain kolme urosta, Mikon siskopuoli Pimun poika Affe (Myrskymatalan Villi Tuuli), kerran aikaisemmin tapaamani Rex (Maricosan's Rex Orion) sekä Loki. Myös Vili kävi piipahtamassa. Loki oli hienosti ROP ja pokkasi jälleen yhden CACIBin! Kuvia näyttelystä löytyy täältä.