sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Joensuu

Lauantaina lähdin Mikon kanssa junalla Joensuuhun. Matka sujui hyvin. Melkein keskenämme saimme olla lemmikkivaunussa, seurana oli punkkarit ison koiransa kanssa. (Ihan mielenkiintoisia keskusteluja oli herroilla...) Hotellimme oli heti rautatieaseman vieressä. Oli mukava yllätys, kun hotellin respasta annettiin koiravieraalle lahjakassi, josta löytyi pihvitikkuja, denticks-purutikkuja ja kakkapusseja. Vietimme ensin hotellihuoneessa jonkin aikaa ja kun Miko tuntui olevan kuin kotonaan, niin lähdin käymään kaupassa ja hakemassa jotain syötävää. Nätisti poika jäi yksin huoneeseen.

Näin hienoissa maisemissa oli meidän hotelli (tuolla puiden takana)

Kun kerrosateria oli vedetty, oli aika lähteä kävellen vajaan puolen tunnin matkan päähän lenkkeilemään Anniinan & Adyan sekä Kaisan & Ellan kanssa. Miko ihastui Adyaan ja kaksikko pisti leikiksi useammankin kerran. Ellan ja Mikon kohtaaminen ei ollut yhtä positiivinen, mutta nätisti sujui lenkkeily vierekkäin. Miko ja Ella olivat ruumiinrakenteeltaan hyvin samantyyppisiä ja karvakin oli ihan samanväristä :) Naamasta kaksikkoa ei sisarpuoliksi tunnistaisi (paitsi silmistä). Pari tuntia vierähti lenkillä ja Miko simahti saman tien kun päästiin takaisin hotelliin. Kiitos Kaisalle ja Anniinalle seurasta!

Ella istui hyvin ryhdikkäästi ja Miko vähän vähemmän ryhdikkäästi
kieli pitkällä roikkuen

Adya, Ella ja Miko
Meidän huoneen lähellä oli aika äänekkäitä pikkukoiria, mutta onneksi ne ei sen kummemmin häirinnyt. Aamulla olisivat ehkä vähän myöhemmin voinut lähteä lenkille... Miko nukkui yön toisella sängyllä ja lattialla, mutta viimeiset puoli tuntia ennen kellon soittoa (eli sen jälkeen kun pikkukoirat lähtivät liikenteeseen) mun kainalossa. Heti kun Miko näki mun avaavan silmät, niin se hyppäsi innoissaan viereen (kauluria sai varoa...) ja jäi kainaloon nukkumaan. Aamupalaa tuli syötyä vähän liikaa, mutta niin aina käy kun on buffet aamiainen. Lähtö venyi, joten saimme reippaasti kävellä näyttelypaikalle, jossa olimme 15min ennen kehien alkua.
Oli jotenkin hassua mennä Mikon kanssa ensimmäisenä kehään, kun jo niin pitkän aikaa Miko on ollut avoimessa luokassa ja edellä on aina ollut muita luokkia. Miko sai ERI:n ja sijoittui luokassaan toiseksi. ERI:n saivat kaikki muutkin, mutta SA:ta tuomari jakoi hyvin harkiten. Tuomari Maria-Luise Doppelreiterin arvostelu: Nice type, good head & expression. Well shaped body, quite good angulations. Moves well, correct coat quality and colour. Tältä vuodelta on nyt kaksi AVO ERI 2 tulosta. Toivottavasti seuraavan kerran kun Miko saa ERI:n tulisi myös SA :) Meidän seuraava näyttely se ei tule olemaan...

Näyttelyalueella aikaa kului mukavasti Tarun ja Anniinan kanssa jutellen ja samalla Miko sai nauttia rapsutuksista. Lähdimme kohti hotellia tuntia ennen huoneen luovuttamista. Juna lähti sopivasti huoneen luovutuksen jälkeen, joten aika passelit aikataulut olin meille katsonut. Paluumatkalla junassa oli paljon enemmän porukkaa, mutta hyvin matka sujui. Mikon kanssa on niin helppo matkustaa, kun se pystyy rentoutumaan melkein paikassa kuin paikassa.

Näyttelyn jälkeen Miko kävi vilvoittelemassa

Joensuu oli hyvin nätti kaupunki, jossa oli kiva käydä. Kuvia reissulta löytyy täältä.